Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrunner, Esther; Pauli, Christine; Reusser, Kurt
TitelUnderstanding-oriented mathematics instruction using the example of solving a word problem.
QuelleIn: Journal für Mathematik-Didaktik, 31 (2010) 1, S. 31-50
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0173-5322; 1869-2699
DOI10.1007/s13138-010-0003-1
SchlagwörterProblemlösen; Videoanalyse; Mathematik; Textaufgabe
AbstractIn the framework of the Swiss-German study 'Quality of instruction, learning behaviour and mathematical understanding' (Klieme et al. Dokumentation der Erhebungs- und Auswertungsinstrumente zur schweizerisch-deutschen Videostudie, Unterrichtsqualität, Lernverhalten und mathematisches Verständnis, Vols. 13-15, Chaps. 1-3, 2005, 2006a, 2006b), using the example of a word problem, it was examined in 37 classes how teachers support the problem-solving process in classroom instruction from a subject-based and communicative perspective. To this aim, an analysis instrument was developed which describes both content-related aspects of the problem-solving process and the students' participation in this regard. A central part of the instrument measures the extent to which understanding on the level of a situation model and/or a mathematical model is explicitly addressed. The results highlight that the individual teachers differ in terms of the type of their support behaviour during the modelling process, and they can be categorised into different profiles of understanding-oriented and didactically supportive handling of a word problem in classroom instruction.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2011/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal für Mathematik-Didaktik" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: