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Autor/inWoessmann, Ludger
InstitutionForschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
TitelCross-country evidence on teacher performance pay.
Gefälligkeitsübersetzung: Internationale Erkenntnisse über die leistungsgerechte Bezahlung von Lehrern.
QuelleBonn (2010), 32 S.
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ReiheIZA discussion paper. 5101
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterSekundarbereich; Lehrer; Schüler; Lernerfolg; Schulleistung; Einkommenseffekt; Leistungslohn; Internationaler Vergleich; Auswirkung; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); PISA (Programme for International Student Assessment); Australien; Belgien; Deutschland; Dänemark; Finnland; Griechenland; Großbritannien; Irland; Island; Italien; Japan; Luxemburg; Mexiko; Neuseeland; Niederlande; Norwegen; Polen; Portugal; Schweden; Schweiz; Slowakei; Spanien; Tschechische Republik; Türkei; USA; Ungarn; Österreich
Abstract"The general-equilibrium effects of performance-related teacher pay include long-term incentive and teacher-sorting mechanisms that usually elude experimental studies but are captured in cross-country comparisons. Combining country-level performance-pay measures with rich PISA-2003 international achievement micro data, this paper estimates student-level international education production functions. The use of teacher salary adjustments for outstanding performance is significantly associated with math, science, and reading achievement across countries. Scores in countries with performance-related pay are about one quarter standard deviations higher. Results avoid bias from within-country selection and are robust to continental fixed effects and to controlling for non-performance-based forms of teacher salary adjustments." Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch-quantitativ; empirisch; Sekundäranalyse; Querschnitt. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 2003 bis 2003. (author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2011/2
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