Logo Fachportal Pädagogik -Deutscher BildungsserverDeutscher BildungsberichtBildung in DeutschlandHistorische Bildungsforschung online Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung
grün und orangener Balken 1   grün und orangener Balken 3
Logo FIS

FIS Bildung Literaturdatenbank - Vollanzeige

Autoren: Heck, André; Ellermeijer, Ton
Titel: Mathematics assistants: Meeting the needs of secondary school physics education.
Quelle: In: Acta didactica Napocensia, 3 (2010) 2, S. 17-34
Dokument online lesbar. Link öffnet Datei in neuem Fenster.Volltext  Pfeil auf den Link... Link als defekt melden     Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Beigaben: Illustrationen; grafische Darstellungen; Tabellen
Sprache: englisch
Dokumenttyp: online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN: 1504-9922; 2065-1430
Schlagwörter: Informations- und Kommunikationstechnologie; Sekundarbereich; Unterricht; Physikunterricht; Berufspädagogik; Trainer; Europa; Rumänien
Abstract: COACH is an activity-based, open computer environment for learning and doing mathematics, science, and technology in an inquiry approach, developed at the AMSTEL Institute of the University of Amsterdam. It offers a versatile set of integrated tools for data collection, data analysis, modelling and simulation, and for multimedia authoring of activities. In this paper, the authors present the STOLE concept that underpins the design and implementation of systems like Coach. It is an example of how members from the physics education research community converged on tools for doing investigative work and achieved an integration of tools. Special attention is paid to the mathematical requirements of such a learning environment and to the computer support of various representations of one and the same phenomenon or scientific concept. The authors discuss a complicating factors in the implementation of an integrated learning environment for mathematics and science, namely that mathematical concepts are not always used in the same way. Differences between the use of variables, functions, and graphs in mathematics and physics are briefly discussed, and consequences for the design of a general-purpose learning environment are addressed. The papers in this issue are enhanced versions of the presentations given at the Second Computer Algebra and Dynamic Geometry Systems in Mathematics Education (CADGME) conference at the University of Linz, Austria, in July 2009. (Orig./DIPF/Hah/GS).
Erfasst von: Externer Selbsteintrag
Update: 2011/1
Verfügbarkeit: Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken

Standortgebundene Dienste

Wählen Sie eine Institution, um dort die Verfügbarkeit zu prüfen:  



Laut Auskunft der Elektronischen Zeitschriftendatenbank (EZB) ist der Artikel in der Online-Ausgabe der Zeitschrift "Acta didactica Napocensia" kostenlos erschienen



Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Acta didactica Napocensia" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular


Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte als Video-Tutorial


Nachweis posten:

 

Nachweis merken:

 
  

Nachweis exportieren:

 


im gewählten Format an:

Permalink als QR-Code: