Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Barringer, Mary-Dean; Pohlman, Craig; Robinson, Michele |
---|---|
Sonst. Personen | Orfalea, Paul (Vorw.) |
Titel | Schools for all kinds of minds. Boosting student success by embracing learning variation. 1. ed. |
Quelle | San Francisco, Calif.: Jossey-Bass (2010), XXIV, 264 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-470-50515-X; 978-0-470-50515-1 |
Schlagwörter | Kompetenz; Beobachtung; Aufmerksamkeit; Gedächtnis; Kognitionswissenschaft; Kognitive Kompetenz; Lernpsychologie; Pädagogische Psychologie; Schulpolitik; Eltern; Schulleitung; Grundschule; Sekundarbereich; Lehrer; Lehrerfortbildung; Schüler; Lehr-Lern-Forschung; Lernen; Lernumgebung; Lernverhalten; Soziales Verhalten; Lernmethode; Differenzierender Unterricht; Neurowissenschaften; Sprache; Schreiben; Schreibunterricht; Fallbeispiel; Heterogenität; Gruppe (Soz); USA |
Abstract | This book shows how schools can - and must - develop expertise in "learning variation" (understanding how different kinds of minds learn) and apply this knowledge to classroom instruction in order to address the chronic learning challenges and achievement gap faced by millions of students. The author shows how using what we know about learning variation with a focus on discovering learning strengths, not just deficits, can help schools create plans for success for those students who often find it elusive. The book specifically addresses how school leaders can incorporate this knowledge into instructional practice and school-level policy through various professional development strategies. (DIPF/Verlag). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2010/4 |