Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenKhine, Myint Swe (Hrsg.); Saleh, Issa M. (Hrsg.)
TitelNew science of learning.
Cognition, computers and collaboration in education.
QuelleNew York, NY u.a.: Springer (2010), XXXIV, 607 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN1-4419-5715-4; 978-1-4419-5715-3
DOI10.1007/978-1-4419-5716-0
SchlagwörterFallstudie; Wissensgesellschaft; Erinnerung; Gedächtnis; Kognition; Kommunikation; Lernpsychologie; Metakognition; Medieneinsatz; Lehrerfortbildung; Kooperatives Lernen; Lehr-Lern-Forschung; Lernumgebung; Lernmethode; Computer; Computerprogramm; Computerspiel; Computerunterstützter Unterricht; Open Educational Resources; Soziale Software; Video; Lesen; Hochschule; E-Learning; Modell; Offenes System; Wirkung; Zukunft; Ausrüstung; Internet; Jugendlicher; World Wide Web; USA
AbstractThe book explores the multiple relationships found among these critical elements in students' increasingly complex and multi-paced educational experience. Starting with instructors' insights into the cognitive effects of digital media - a diverse range of viewpoints with little consensus - [this book] acknowledges the double-edged potential inherent in computer-based education and its role in shaping students' thinking capabilities. Accordingly, the emphasis is on strategies that maximize the strengths and compensate for the negative aspects of digital learning, including: (1) Group cognition as a foundation for learning; (2) Metacognitive control of learning and remembering; (3) Higher education course development using open education resources; (4) Designing a technology-oriented teacher professional development model; (5) Supporting student collaboration with digital video tools; (6) Teaching and learning through social annotation practices. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: