Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWithnall, Alexandra
TitelImproving learning in later life.
QuelleLondon u.a.: Routledge (2010), [XIV], 155 S.Verfügbarkeit 
ReiheImproving learning series; Improving learning TLRP
BeigabenIllustrationen; Literatur- und URL-Angaben S. [139]-147
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-415-46172-3; 978-0-415-46172-6
SchlagwörterBildung; Bildungsforschung; Erfahrung; Gruppendiskussion; Interview; Bildungsbeteiligung; Bildungschance; Gesellschaft; Kognitiver Prozess; Lebensgestaltung; Soziale Interaktion; Generationenbeziehung; Gerontologie; Bildungspolitik; Informelles Lernen; Lernen; Gesundheit; Bevölkerungsentwicklung; Partizipation; Globalisierung; Wettbewerb; Erwachsenenbildung; Altern; Lebenslanges Lernen; Alter; Einflussfaktor; Modell; Zukunft; Alter Mensch; Großbritannien; USA
AbstractWith life expectancy increasing, there is growing emphasis on encouraging older people to continue learning. This comes as part of a strategy to allow them to remain healthy, independent and vitally engaged in society for as long as possible. All the same, policymakers have barely begun to address the issues involved and the perspectives of these learners. This book presents insightful research that will help shift the focus of debate onto the learning experiences of older people themselves. It offers a critical overview of the development of theoretical and philosophical approaches to later life learning that have developed over the last three decades, drawing on published work from the USA, the UK, Australia and other countries. It documents the individual experiences of older people through a variety of methods, including focus group discussions, learning diaries kept by older people, questionnaires considering, among other issues, older people's definition on what learning is, interviews and commentary. This material gives a sense of the breadth and diversity of older people's experiences, as well as the enormous range of learning activities, both informal and formal, in which they are engaged in retirement. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: