Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMarsh, Colin J.
TitelKey concepts for understanding curriculum.
QuelleLondon u.a.: Routledge (2009), XVII, 349 S.Verfügbarkeit 
ReiheThe teacher's library
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. [284]-330
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-415-46578-8; 978-0-415-46578-6
SchlagwörterBildungsforschung; Evaluation; Postmoderne; Geschlechterrolle; Neue Technologien; Bildungspolitik; Elternmitwirkung; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Lernumgebung; Curriculum; Curriculumentwicklung; Curriculumreform; Unterrichtsgestaltung; Pädagogischer Beruf; Standard; Theorie; Australien; Großbritannien; Kanada; USA
Abstract[The book] is an invaluable guide for all involved in curriculum matters. Originally published in 1992, and then re-released as two volumes, the third edition returns to a single volume and includes 21 key topics in the field. The topics comprise the latest trends and issues, written in... a clear and accessible style, and are an important source of material for an international readership at every level. The book is divided into six sections, including: Curriculum planning and development - Curriculum management - Teaching perspectives - Collaborative involvement in curriculum - Curriculum ideology. In this third edition many of the latest curriculum trends and issues are included such as standards-based frameworks, using technology in teaching and learning modes, standards based reforms and politics of decision-making. The new edition also includes standards and essential learning factors recently introduced in a number of countries, including the UK, USA and Australia. This up-to-date edition will be essential reading for anyone involved in curriculum planning or development and will be especially useful to students training to be teachers and practising teachers following professional development programmes. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: