Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenIfenthaler, Dirk (Hrsg.); Pirnay-Dummer, Pablo (Hrsg.); Spector, J. Michael (Hrsg.); Seel, Norbert M. (gefeierte Person)
TitelUnderstanding models for learning and instruction.
Essays in honor of Norbert M. Seel.
QuelleNew York, NY: Springer (2008), XVIII, 330 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN0-387-76897-1; 978-0-387-76897-7
DOI10.1007/978-0-387-76898-4
SchlagwörterKompetenz; Validität; Experimentelle Psychologie; Kognitionspsychologie; Kognitiver Prozess; Metakognition; Problemlösen; Wissensrepräsentation; Förderung; Lernen; Lernprozess; Lerntheorie; Lernumgebung; Individualisierung; Lehren; Unterrichtsmodell; Computersimulation; Computerspiel; Computerunterstützter Unterricht; Textverständnis; Messverfahren; Technologie; Flexibilisierung; Wissenschaftstheorie; Lebenslanges Lernen; Instruktion; Modell; Simulation; Theoriebildung
AbstractThe first part of the work [focuses] on the foundations of mental models and on methodologies which allow to measure constructs of mental models and how to track changes to them over time. Backgrounds and interdisciplinary interdependences between cognitive science, computer science, philosophy and psychology [are] presented and discussed. The second part [is] about the transfers into theories of model-centered learning and instruction on the basis of the foundations and methodologies. It [shows] how the foundations can be generalized into larger settings of learning and instructions from a perspective of educational science and instructional design. This part also [shows] how the corresponding findings can be specified again for the referring theories. The third part [leads] to technological theories on applications for instructional design and educational engineering. Selected examples and empirical findings on learning environments based on theories of model-centered learning and instruction [show] how state-of-the-art technologies can be built and evaluated. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: