Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWatanabe, Satoshi P.
TitelToward building a sustainable retirement system for private colleges and universities in Japan.
QuelleIn: Higher education policy, 23 (2010) 3, S. 317-334Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-8733; 1740-3863
DOI10.1057/hep.2010.10
SchlagwörterForschung; Hochschulforschung; Hochschule; Ausland; Japan
AbstractAs retiring personnel of Japan's private higher educational institutions (HEIs) take a large portion of the accumulated retirement funds at their career exit today, their younger colleagues are left with a bleak future with a quickly depleting reserve for their own retirement allowances. The fact that many insolvent organizations are on the verge of losing their ground with employer-sponsored defined-benefit retirement programmes indicates that the current system can no longer assure sustainable benefits to Japan's future retirees. The purpose of this paper is to correctly understand the status quo and clarify the challenges many Japanese private institutions of higher education are facing today. This paper also examines the financial health of Japan's private colleges and universities and further considers possible alternatives towards building a sustainable retirement system for the community of private HEIs. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2011/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: