Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKramarski, Bracha; Weisse, Izik; Kololshi-Minsker, Inbal
TitelHow can self-regulated learning support the problem solving of third-grade students with mathematics anxiety?
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 42 (2010) 2, S. 179-193
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-009-0202-8
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Forschung; Angst; Metakognition; Problemlösen; Primarbereich; Selbst gesteuertes Lernen; Mathematik; Entwicklung; Strategie
AbstractThe study compares 140 third-grade Israeli students (lower and higher achievers) who were either exposed to self-regulated learning (SRL) supported by metacognitive questioning (the MS group) or received no direct SRL support (the N_MS group). We investigated: (a) mathematical problem solving performance; (b) metacognitive strategy use in three phases of the problem-solving process; and (c) mathematics anxiety. Findings indicated that the MS students showed greater gains in mathematical problem solving performance than the N_MS students. They reported using metacognitive strategies more often, and showed a greater reduction in anxiety. In particular, the lower MS achievers showed these gains in the basic and complex tasks, in strategy use during the on-action phase of the problem solving process and a decrease in negative thoughts. The higher achievers showed greater improvement in transfer tasks and an increase in positive thoughts towards mathematics. Both the theoretical and practical implications of this study are discussed.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2010/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: