Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGrollmann, Philipp
TitelThe quality of vocational teachers: teacher education, institutional roles and professional reality.
QuelleIn: European educational research journal, 7 (2008) 4, S. 535-547Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1474-9041
DOI10.2304/eerj.2008.7.4.535
SchlagwörterErfahrung; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Wissenserwerb; Berufsbildung; Professionalisierung; Berufsbildendes Schulwesen; Berufsschule; Internationaler Vergleich; Praxis; Qualitätssicherung; Status; Asien; Brasilien; China; Deutschland; Dänemark; Europa; Frankreich; Gemeinschaft Unabhängiger Staaten; Großbritannien; Japan; Niederlande; Nordamerika; Norwegen; Schweiz; Südamerika; Türkei; USA; Österreich
AbstractWhat are quality vocational teachers? This article analyzes the different factors exerting an influence on the professional knowledge, practices and performance of teaching staff involved in technical and vocational education and training (TVET). The international variety of vocational teacher education patterns, profiles and recruitment practices is presented. Any assessment of the quality of teachers' work, be it in theory or practice, needs to be considered against the background of the institutional environment in which they practise. Hence, some common trends of institutional change within vocational education are introduced. Most particularly here, the author focuses on the professional reality of vocational teachers as made manifest in the conjoined elements of the knowledge of teachers and professional cultures. In doing so, the author draws on some empirical exemplars. The author shows how closely teacher education and the institutional contexts are entwined in the minds of teachers as well as in professional cultures. Finally, some conclusions are drawn as to what this implies for high-quality vocational teacher education and recruitment. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: