Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHoskins, Bryony
TitelThe discourse of social justice within the European education policy developments: the example of key competences and indicator development towards assuring the continuation of democracy.
QuelleIn: European educational research journal, 7 (2008) 3, S. 319-330Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1474-9041
DOI10.2304/eerj.2008.7.3.319
SchlagwörterDemokratische Bildung; Evaluation; Soziale Interaktion; Bildungspolitik; Gerechtigkeit; Europäische Dimension; Neoliberalismus; Bildungsindikator; Schlüsselqualifikation; Lebenslanges Lernen; Europäische Union; Europa
AbstractNeo-liberal discourse is described by many critical education researchers as almost the only discourse within European education policy making. However, although this discourse clearly exists and is powerful, the author identifies an alternative discourse within European Union policy making which incorporates narratives of social justice, solidarity and democracy, particularly citing education as a vehicle for these narratives. This article highlights the place of this alternative discourse in the policy process of the identification of key competences and the creation of indicators by which the competences can be evaluated. It uses official texts and direct experience of working in the European Commission's Centre for Research on Lifelong Learning (CRELL) to explain this narrative further, including the process of the development of indicators on certain key competences, such as civic competence and learning to learn and the social justice dialogue that forms the basis for these discussions. The article argues that the absence from critical educational researchers' debates of this narrative leads to an oversimplified understanding of European policy processes. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: