Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDunsworth, Mardale; Billings, Dawn
TitelThe high-performing school.
Benchmarking the 10 indicators of effectiveness.
QuelleBloomington, Ind.: Solution Tree Press (2009), XXII, 361 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; CD-ROM 1; Literaturangaben S. 337-352
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-934009-47-4; 978-1-934009-47-5
SchlagwörterBeobachtung; Bildungsforschung; Bildungsmonitoring; Interview; Kommunikation; Familie; Bildungsstandards; Planung; Schulentwicklung; Schulleitung; Schulverwaltung; Schulkultur; Lehrer; Lehrerfortbildung; Schüler; Disziplin (Ordnung); Lernerfolg; Schulerfolg; Schulleistung; Schülerleistung; Multikulturalität; Lernen; Lernumgebung; Lernverhalten; Curriculum; Unterrichtszeit; Unterricht; Indikator; Datenanalyse; Datenerfassung; Gerechtigkeit; Benchmarking; Zeit; Effektivität; Einflussfaktor; Heterogenität; Innovation; Intervention; Leistungsmessung; Qualitätsentwicklung; Berufsanfänger; USA
AbstractThis book] provides... information in two areas: First is a research brief on the key characteristics of effective schools. Organized into broad themes, these 10 Effectiveness Indicators and accompanying rubrics describe the characteristics of effective, high and low performing schools and the research base that underlines each of the identified characteristics. Second is a complete description of the step-by-step benchmarking process... used successfully in schools of all grade levels, sizes, and demographics for almost a decade. The heart of the process is the on-site school review, a cooperative venture between a review team and a school's administrators, teachers, and students. The team members spend several days learning about the state of the overall program by conducting interviews, administering surveys, observing classes, reviewing student work and examining data reports and other documents. The information gathered is then used to compare the school's performance on 10 Effectiveness Indicators which depict the practices that research has shown to be in place in high-performing schools. Recommendations for specific steps the school can take to increase student learning grow directly from the comparison. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: