Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenJeffrey, Bob (Hrsg.)
TitelCreative learning practices: european experiences.
1st publ.
QuelleLondon: Tufnell Pr. (2006), V, 197 S.Verfügbarkeit 
ReiheEthnography and education
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-872767-57-5; 978-1-872767-57-4
SchlagwörterFreinet-Pädagogik; Methode; Denken; Fantasie; Kreativität; Problemlösen; Computernutzung; Kind; Kindergarten; Schulorganisation; Grundschule; Sekundarbereich; Lehrer; Schüler; Lernen; Lernumgebung; Soziales Lernen; Didaktik; Lernmethode; Computerunterstützter Unterricht; Unterricht; Sprachunterricht; Bilingualismus; Muttersprache; Hochschuldidaktik; Hochschule; Fallbeispiel; Kooperation; Migrant; Dänemark; England; Irland; Polen; Portugal; Schottland; Schweden; Spanien; Österreich
AbstractThis book results from The Creative Learning and Student's Perspectives (CLASP) research project which examined processes of creative learning. Nine research groups throughout Europe explored creative learning practices in a variety of different educational contexts. The research observed teachers across the cultures constructing real and critical events, incorporating external collaborations, being innovative with space and modeling their own creativity for students. Secondly, it identified some characteristics of creative learning itself, e.g. intellectual enquiry, engaged productivity and process and product reviews. Thirdly, the research demonstrated how teacher strategies and creative learning became meaningful to students with the students gaining self affirmation, developing social identities and appreciating being given a social role in pedagogic evaluation. The book details the research in Austria, Denmark, England, Ireland, Poland, Portugal, Scotland, Spain and Sweden... The varied examples in this book should inspire teachers and practitioners and act as a force for good in the development of creative learning across cultures. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: