Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZee, Theo van der
TitelThe connection of teachers' beliefs, concerns and ideals to the normative claims of religiously affiliated schools in the Netherlands.
QuelleIn: Theo-Web, 9 (2010) 1, S. 180-192Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-0502
SchlagwörterForschung; Schule; Lehrer; Lehrerrolle; Norm; Wertevermittlung; Konfessionalität; Profession; Niederlande
AbstractTeachers can be expected to contribute significantly to their school's orientations and goals. Presumably, the contemporary context of pluralism, individualism and secularisation cause teachers at religiously affiliated schools to experience conflicts regarding their schools' normative claims. Based on recent and current research on teachers at religiously affiliated schools in the Netherlands, this article probes what exactly these conflicts involve, who causes them and how teachers handle conflicts that arise. Findings provide evidence that the conflicts do not appear that much in between teachers and their school, but more within teachers themselves, regarding the achievement or nonachievement of personal goals in their work. Findings are discussed with respect to finding a new balance between the individual (teacher) and the collective (the school), and to future research on teachers at religiously affiliated schools.
Erfasst vonComenius-Institut, Münster
Update2010/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Theo-Web" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: