Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGounko, Tatiana
TitelTranslating from Soviet to neo-liberal.
Policy transitions in Russian higher education and the role of the World Bank, the OECD, and the IMF.
Gefälligkeitsübersetzung: Umstellung vom Sowjetsozialismus auf Neoliberalismus. Richtungswechsel in der russischen Hochschuldidaktik und die Rolle der Weltbank, der OECD und des IMF.
QuelleSaarbrücken: VDM Verl. Dr. Müller (2008), 327 S.Verfügbarkeit 
Teilw. zugl.: Alberta, Univ., Diss., 2007 u.d.T.: Russian higher education. Changing policy perspektives and the role of the World Bank, the OECD, and the IMF.
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-3-8364-8504-3
SchlagwörterNachfolgestaat; Nachsozialistische Gesellschaft; Neoliberalismus; Politischer Einfluss; Hochschuldidaktik; Ökonomie; Hochschule; Hochschulschrift; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Weltbank; Russland; Sowjetunion
Abstract"For more than two decades, Russian higher education has been undergoing fundamental restructuring that some experts compare to radical reforms of the Soviet communist regime in the 1920s. Currently, the Russian government is promoting its educational modernization to insure competitiveness of Russia in the global market. Proposed educational policies echo recommendations of the World Bank, the OECD, and the IMF, actively endorsing economic globalization and neo-liberal policies. As the market discourse came to dominate Russian state policy and practices, concerns for social justice have been replaced by the key economic concepts of competition and profit. In this book, Russian educational policies adopted between 1990 and 2006 are analyzed vis-à-vis economic and education related policies of the World Bank, the OECD, and the IMF. From an analytical framework combining globalization, welfare and neo-liberal state perspectives, the author identifies major policy discourses and establishes connections between proposals of the international agencies and the on-going educational modernization in Russia." (author's abstract).
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2010/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: