Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKeller, John M.
TitelMotivational design for learning and performance.
The ARCS model approach.
QuelleNew York, NY u.a.: Springer Science+Business Media (2010), XXIV, 353 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 325-344
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN1-4419-1249-5; 978-1-4419-1249-7; 978-1-4419-1250-3
DOI10.1007/978-1-4419-1250-3
SchlagwörterEvaluation; Aufmerksamkeit; Lernfähigkeit; Lernpsychologie; Neugier; Selbstverantwortung; Vertrauen; Schüler; Lernerfolg; Schülerleistung; Interesse; Langeweile; Lernen; Lernmotivation; Lernumgebung; Lernmethode; Lernziel; Unterrichtsmethode; Unterrichtsplanung; Computerunterstützter Unterricht; Lehrbuch; Fernunterricht; Leistungsmessung; Modell
AbstractIt is impossible to control another person's motivation. But much of the instructor's job involves stimulating learner motivation, and learning environments should ideally be designed toward this goal. [This book] introduces readers to the core concepts of motivation and motivational design and applies this knowledge to the design process in a systematic step-by-step format. The ARCS model (Attention, Relevance, Confidence, Satisfaction) - theoretically robust, rooted in best practices, and adaptable to a variety of practical uses - forms the basis of this problem-solving approach. Separate chapters cover each component of the model - attention, relevance, confidence, and satisfaction - and offer strategies for promoting each one in learners. From there, the motivational design process is explained in detail, supplemented by real-world examples and ready-to-use worksheets. The methods are applied to traditional and alternative settings, including gifted classes, elementary grades, self-directed learning, and corporate training. And the book is geared toward the non-specialist reader, making it accessible to those without a psychology or teaching background. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: