Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShell, Duane F.; Brooks, David W.; Trainin, Guy; Wilson, Kathleen M.; Kauffman, Douglas F.; Herr, Lynne M.
TitelThe unified learning model.
How motivational, cognitive, and neurobiological sciences inform best teaching practices.
QuelleNew York, NY u.a.: Springer Science+Business Media (2010), XI, 212 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN90-481-3214-2; 978-90-481-3214-0
DOI10.1007/978-90-481-3215-7
SchlagwörterWissen; Evaluation; Intelligenz (Soz); Arbeitsgedächtnis; Aufmerksamkeit; Emotion; Fähigkeit; Kognition; Kognitive Entwicklung; Langzeitgedächtnis; Lernpsychologie; Problemlösen; Selbstwirksamkeit; Eltern; Schule; Lehrer; Schüler; Feedback; Lernen; Lernverhalten; Motivation; Wissenserwerb; Wissenstransfer; Lernmethode; Lernziel; Unterrichtsmethode; Unterricht; Gehirn; Hirnforschung; Neurobiologie; Bestandsaufnahme; Leistungsmessung; Modell; Wiederholung; USA
AbstractThis ... synthesis of ideas and concepts from the cognitive, motivation, and neurobiological sciences sets out a unique theory of learning that should be of interest to everyone from education practitioners to neuroscientists. The authors base their Unified Learning Model, or ULM, on three core principles. Firstly, that learning requires working memory allocation (attention). Second, that working memory's capacity for allocation is affected by prior knowledge. And finally, that working memory allocation is directed by motivation. These three principles guide a complete model of learning that synthesizes what is known from research in brain function, cognition, and motivation. ... The book presents a model of learning that the authors offer as scientists rather than educators. They assert that more than enough is known to sustain a "scientific" model of learning. Rather than being a mere review of the literature, this work is a synthesis. Many scholars and teachers will have heard much if not most or even all of the information used to develop the model. What they will not have come across is a model - designed to be both accessible and usable - that puts together the information in just this way. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: