Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Butzkamm, Wolfgang; Caldwell, John A. W. |
---|---|
Titel | The bilingual reform. A paradigm shift in foreign language teaching. |
Quelle | Tübingen: Narr (2009), 260 S. |
Reihe | Narr Studienbücher |
Beigaben | Illustrationen; Literaturangaben S. [244]-256 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis Klappentext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 3-8233-6492-8; 978-3-8233-6492-4 |
Schlagwörter | Kommunikation; Fremdsprachentest; Kind; Lehramtsstudent; Lernschwierigkeit; Didaktik; Gruppenarbeit; Lernmethode; Methodik; Unterrichtsmethode; Hören; Erzählen; Grammatik; Lektüre; Spracherwerb; Wortschatz; Einsprachigkeit; Fremdsprachenunterricht; Mehrsprachigkeit; Übersetzung; Englischunterricht; Bilingualismus; Lesen; Schreiben; Muttersprache; Partnerarbeit; Behinderung; Gehörlosigkeit |
Abstract | With this book, change has come to foreign language teaching. The mother tongue taboo, which has been the perceived didactical correctness for so many years and in so many countries, is swept away. At the same time, this book combines theory with practice, advice and guidance to teachers. Since the mother tongue issue touches upon all the major domains of teaching vocabulary, grammar, texts, communication, emotional aspects - a new synthesis of theory and practice has been developed. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2010/2 |