Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKing, Kathleen P.
TitelThe handbook of the evolving research of transformative learning.
Based on the learning activities survey. 10th anniversary ed.
QuelleCharlotte, NC: Information Age Pub. (2009), XXIX, 314 S.Verfügbarkeit 
ReiheAdult education special topics. theory, research, and practice in lifelong learning
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-60752-085-0; 978-1-60752-085-6
SchlagwörterBildungsforschung; Empirische Forschung; Forschungsdesign; Interview; Methode; Methodologie; Pädagogische Forschung; Feminismus; Medieneinsatz; Lehrerfortbildung; Lernen; Lernerfahrung; Lernumgebung; Bildungsprogramm; Computerunterstützter Unterricht; Soziale Software; Sprachkompetenz; Lesekompetenz; Professionalisierung; Hochschullehrer; E-Learning; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Bestandsaufnahme; Handbuch; Modell; Erwachsener; Online; World Wide Web; USA
AbstractThis handbook is a much expanded version of the original "Learning Activities Survey" published by the author in 1998. Based on her ground breaking research in this field where she used a mixed methodology research approach to study transformative learning, the book will provide a model of research, firsthand perspective of how research design develops, reprints of articles based on the related research and specific assistance in conducting further research in this area. Over 50 studies around the world have been conducted base on the author's original research, and her work has extended across more than 12 studies since the original publication. ... This book will have wide appeal among adult education human resource development, psychology and counseling researchers, students, professors, and practitioners, and it serve as an excellent textbook or personal introduction studies of foundations of adult learning, applied research or transformative learning. Professors and students of adult learning, counseling, human resource development, staff development, educational administration and leadership, psychology and other social sciences use this as a guide for research studies especially in the area of adult learning and/or transformative learning. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: