Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnaniadou, Katerina; Claro, Magdalena
InstitutionOECD
Titel21st century skills and competences for new millennium learners in OECD countries.
Gefälligkeitsübersetzung: Qualifikationen und Kompetenzen des 21. Jahrhunderts für Lernende in den OECD-Ländern im neuen Jahrtausend.
QuelleParis (2009), 34 S.; 426 KB
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD education working papers. 41
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
DOI10.1787/218525261154
SchlagwörterKompetenz; Kommunikation; Bildungssystem; Bildungspolitik; Allgemein bildendes Schulwesen; Lerninhalt; Ethik; Qualifikationsanforderung; 21. Jahrhundert; Arbeitspapier; Wirkungsforschung; Information; OECD-Staaten
Abstract"This paper discusses issues related to the teaching and assessment of 21st century skills and competencies in OECD countries drawing on the findings of a questionnaire study and other relevant background material such as white papers or curriculum documents. Although all OECD countries were invited to participate in the questionnaire survey, responses were received from seventeen countries or regions, and the paper focuses primarily on this group. The paper presents a short discussion of the importance and relevance of 21st century skills and competencies in the current policy debate and the definitions and conceptual frameworks that have been used in the literature, and proposes a new threedimensional framework, consisting of the dimensions of information, communication and ethics and social impact. The findings of the questionnaire survey show that most countries or regions cover 21st century skills and competencies in their regulations, guidelines or recommendations for compulsory education. However, there are few specific definitions of these skills and competencies at national or regional level and virtually no clear formative or summative assessment policies for these skills. The only evaluation regarding their teaching is often left to external inspectors as part of their whole school audits. Similarly there are few teacher training programmes that target the teaching or development of 21st century skills, although there exist several teacher training initiatives that focus on developing teachers? ICT pedagogical skills, most of them optional. The paper discusses the implications of these findings especially with regard to the particular role of ICT in the development of these skills and competencies, and issues related to assessment practices and teacher training." Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: Befragung; empirisch; empirisch-quantitativ; Aktenanalyse. (author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2010/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: