Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPorter, Louise
TitelTeacher-parent collaboration.
Early childhood to adolescence. 1st. publ.
QuelleCamberwell, Vic.: ACER Pr. (2008), IX, 261 S.Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. 189-253
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-86431-623-2; 978-0-86431-623-3
SchlagwörterGesellschaft; Gewalt; Kommunikation; Problemlösen; Familienstruktur; Kind; Kindergarten; Schule; Elternmitwirkung; Schulleben; Lehrer; Lehrerrolle; Verhaltensauffälligkeit; Begabtenförderung; Familienberatung; Behinderung; Kooperation; Minderheit; Benachteiligtes Kind; Australien
Abstract[The book] describes the skills teacher will need for productive collaboration with their students' parents. It employs a solution-focused approach which honours the diversity of families, respects the expertise of both parents and teachers and promotes authentic communication between them. [It shows] specific challenges that arise in schools and early childhood settings which commonly require collaboration between teachers and parents. Separate chapters outline how teachers can respond to the needs of parents whose sons or daughters have disabilities or chronic illness, are gifted learners, are displaying disruptive or aggressive behaviour (including bullying) at school, or whose families are enduring adversity or child neglect or abuse. This book describes how teachers can collaborate with parents to resolve these challenges to improve the children's functioning and achievement throughout their education years. ... A practical guide for teachers who want to improve relationships with the parents of their students. Presents jargon-free & solution based approaches to collaboration, drawing on inherent strengths present in every person. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: