Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKobayashi, Miyoko
TitelHitting the mark.
How can text organisation and response format affect reading test performance?
QuelleOxford u.a.: Lang (2009), 322 S.Verfügbarkeit 
ReiheContemporary studies in descriptive linguistics. 13
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. 287-313
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-03911-083-7; 978-3-03911-083-4
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Validität; Test; Leistungsbeurteilung; Sprachfertigkeit; Textverständnis; Fremdsprache; Englisch; Lesefertigkeit; Leseverstehen; Student; Japan
AbstractTest results are often used to make major decisions, whether for educational or research purposes. But what intervening factors affect the reliability and validity of the tests? And how can we design better tests? This book draws on a theoretical framework from research in reading and language testing, and investigates the results of a set of reading comprehension tests that were delivered to 750 Japanese university students. Its objective is to improve the quality of language tests by addressing the following questions: 1) How do different kinds of text organisation affect students' performance? 2) What are the effects of different response formats such as summary writing and open-ended questions? 3) What can examiners do to ensure that test results provide a more accurate measure of learners' language abilities? (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: