Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArtigue, Michèle; Houdement, Catherine
TitelProblem solving in France: Didactic and curricular perspectives.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 39 (2007) 5-6, S. 365-382
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-007-0048-x
SchlagwörterProblemlösen; Didaktische Analyse; Curriculumentwicklung; Unterrichtspraxis; Mathematikunterricht; Frankreich
AbstractIn this paper, we address the issue of problem solving in classrooms in France through two different and complementary approaches: didactic research and curricular choices. These two approaches correspond to two different, but not independent perspectives on problem solving and we investigate the existing links between them. We show that in France, the solving of problems is given a central role both in didactic research and curricular choices and that problem solving, as generally understood, is an object taking controversial positions, and we try to elucidate the rationale behind such positions. This paper is structured into two main parts: the first part devoted to didactic research, the second part to curricula, and one last part, discussion, wherein we question didactic research and curricula as regards their potential for influencing the reality of problem solving in classroom practices.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2010/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: