Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBurkhardt, Hugh; Bell, Alan
TitelProblem solving in the United Kingdom.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 39 (2007) 5-6, S. 395-403
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-007-0041-4
SchlagwörterBildungsgeschichte; Problemlösen; Schulgeschichte; Curriculumentwicklung; Geschichte (Histor); Mathematikunterricht
AbstractWe trace the development of problem solving in UK school mathematics over the last century or so, illuminating our descriptions with task exemplars. This is an informative and cautionary tale of mutual incomprehension between leaders in mathematical education and the public they seek to serve. Intelligent and energetic pioneers have developed and improved ways to teach problem solving, though often with little attention to the challenges these methods present to typical teachers. Political decision makers, despite rhetorical support for "real-world" problem solving, have failed to understand the need for the changes proposed. Currently, there are some hopeful signs but it is doubtful if they will be realized in classroom practice. The challenge of modifying the system dynamics so as to yield large-scale improvements remains an unsolved problem in the UK, as elsewhere; at least, it is now recognized and being worked on.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2010/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: