Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enClarke, David; Goos, Merrilyn; Morony, Will
TitelProblem solving and working mathematically: An Australian perspective.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 39 (2007) 5-6, S. 475-490
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-007-0045-0
SchlagwörterForschung; Problemlösen; Curriculumentwicklung; Mathematikunterricht; Bewertung
AbstractThis article reviews "problem solving" in mathematics in Australia and how it has evolved in recent years. In particular, problem solving is examined from the perspectives of research, curricula and instructional practice, and assessment. We identify three key themes underlying observed changes in the research agenda in Australia in relation to problem solving: Obliteration, maturation and generalisation. Within state mathematics curricula in Australia, changes in the language and construction of the curriculum and in related policy documents have subsumed problem solving within the broader category of working mathematically. In relation to assessment, research in Australia has demonstrated the need for alignment of curriculum, instruction and assessment, particularly in the case of complex performances such as mathematical problem solving. Within the category of working mathematically, recent Australian curriculum documents appear to accept an obligation to provide both standards for mathematical problem solving and student work samples that illustrate such complex performances and how they might be assessed.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2010/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: