Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Grabowski, Joachim; Kiel, Ewald; Heidecke, Swantje |
---|---|
Titel | Quizshow - Wissen und kulturelle Identität. |
Quelle | In: Bildung und Erziehung, 62 (2009) 3, S. 345-360Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Beigaben | Tabellen |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0006-2456; 2194-3834 |
Schlagwörter | Wissen; Identität; Kulturelle Identität; Problemlösen; Fernsehsendung; Medienanalyse; Unterhaltungssendung; Wissenserwerb; Partizipation; Analyse; Aufgabe; Deutschland |
Abstract | The popularity of quizshows is related to the individual's need for cultural participation and the development and stabilization of cultural identity. The authors examine the relevance of the knowledge contents involved in the most successful quizshow format "Who wants to be a millionaire?" for cultural identity, by classifying the questions according to their domain and assumed difficulty. On the basis of these analyses, they discuss the role of knowledge, particularly popular knowledge, for the development of identity. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2010/1 |