Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHanauer, David I.; Hatfull, Graham F.; Jacobs-Sera, Deborah
TitelActive assessment.
Assessing scientific inquiry. 1. Ed.
QuelleNew York, NY: Springer Science + Business Media B.V (2009), XII, 133 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheMentoring in academia and industry. 2
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 123-127
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN0-387-89648-1; 978-0-387-89648-9
DOI10.1007/978-0-387-89649-6_1
SchlagwörterFallstudie; Forschung; Laborraum; Lernumgebung; Wissenserwerb; Forschendes Lernen; Frage; Lernziel; Lehre; Biologie; Projekt; Messung; Naturwissenschaften; Naturwissenschaftler; Hochschulbildung; Wissenschaftliches Arbeiten; Bewertung; Konzeption; Praxis; Wissenszuwachs; Student; USA
AbstractThe book describes an innovative approach to the assessment of scientific inquiry. The approach is termed active assessment and is based on the idea that scientist-educators can create authentic assessments that enhance engagement in the educational process and provide meaningful assessment data on student learning. This book deals with a specific educational context - the in-laboratory, scientific inquiry, educational program - and addresses ways to assess knowledge development and outcomes within this setting. The book is divided into two sections. In the first section a clear theoretical introduction to the conceptual and practical aspects of scientific inquiry assessment are presented. Active Assessment offers new insights into the understanding of both scientific inquiry and the assessment of scientific inquiry. The second section of the book provides a case study in which active assessment was used and developed. The specific program addressed is the PHIRE (Phage Hunting Integrating Research and Education) program situated at the University of Pittsburgh. This program is defined and the overall assessment strategy and specific assessment tools are described. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: