Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Catts, Ralph; Lau, Jesus |
---|---|
Institution | UNESCO |
Titel | Towards information literacy indicators. Conceptual framework paper. With a list of potential international indicators for information supply, access and supporting skills by UNESCO Institute for Statistics. |
Quelle | Paris: UNESCO (2008), 44 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | grafische Darstellungen; Literaturangaben S. 41-44 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
Schlagwörter | Grundbildung; Kompetenz; Validität; Informationsgesellschaft; Medienkompetenz; Rahmenplan; Indikator; Ethik; Gleichheit; Kosten; Wirtschaft; Informationskompetenz; Hochschulbildung; Erwachsenenbildung; Konzeption; Standard; UNESCO (Organisation der Vereinten Nationen für Bildung, Wissenschaft, Kultur und Kommunikation); Information; Informationswissenschaft |
Abstract | This paper provides a conceptual framework for the identification of indicators of information literacy (IL) and proposes a pathway for cost effective and timely development. The paper includes a definition of IL; a model that links information literacy with other adult competencies including Information and Communication Technology (ICT) skills; and a description of IL standards in education. Issues of IL equality and the implications of cultural diversity are identified. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/4 |