Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSchwarz, Baruch (Hrsg.); Dreyfus, Tommy (Hrsg.); Hershkowitz, Rina (Hrsg.)
TitelTransformation of knowledge through classroom interaction.
1st publ.
QuelleLondon u.a.: Routledge (2009), VII, 326 S.Verfügbarkeit 
ReiheNew perspectives on learning and instruction
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-415-49225-4; 978-0-415-49225-6
SchlagwörterEmpirische Forschung; Methodologie; Klassenraum; Schulklasse; Lehrerrolle; Interaktion; Kooperatives Lernen; Lehr-Lern-Forschung; Lernen; Lernforschung; Lernprozess; Lernumgebung; Wissenstransfer; Gruppenarbeit; Individualisierung; Lernmethode; Curriculum; Lerngruppe; Computerunterstützter Unterricht; Argumentation; Algebra; Mathematikunterricht; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Physikunterricht; Dialog; Fallbeispiel
AbstractClassrooms provide extremely varied settings in which learning may take place, including teacher-led conversations, small group unguided discussions, individual problem solving or computer-supported collaborative learning (CSCL). [This book] examines and evaluates different methods that have been used to support students learning in classrooms, using mathematics and science as a model to examine how different types of interactions contribute to students' participation in classroom activity, and their understanding of concepts and their practical applications. The contributions in this book offer rich descriptions and ways of understanding how learning occurs in both traditional and non-traditional settings. Combining theoretical perspectives with practical applications, the book includes discussions of (1) the roles of dialogue and argumentation in constructing knowledge; (2) the role of guidance in constructing knowledge; (3) abstracting processes in mathematics and science classrooms; (4) the effect of environment, media and technology on learning processes; (5) methodologies for tracing transformation of knowledge in classroom interaction. Bringing together a broad range of contributions from leading international researchers, this book makes an important contribution to the field of classroom learning, and will appeal to all those engaged in academic research in education. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: