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InstitutionOECD
TitelPromoting consumer education.
Trends, policies and good practices.
QuelleParis: OECD (2009), 189 S.
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Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN92-64-06008-1; 978-92-64-06008-1
DOI10.1787/9789264060098-en
SchlagwörterErziehungsziel; Evaluation; Formale Bildung; Bildungspolitik; Bildungsprogramm; Internationale Zusammenarbeit; Konsument; Konsumerziehung; Konsumgesellschaft; Konsumverhalten; Marktwirtschaft; Lebenslanges Lernen; Australien; Großbritannien; Irland; Japan; Korea; Mexiko; Norwegen; OECD-Staaten; Portugal; Slowakei; Spanien; Thailand; Türkei; USA
AbstractThis publication examines the approaches that governements use to promote consumer education in OECD and some non-OECD countries, highlighting the policies and measures that have been particularly effective. It also analyses recent trends, the role of stakeholders, steps being taken to evaluate the effectiveness of current programmes and the principal challenges. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/4
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