Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBarnard, Roger (Hrsg.); Torres-Guzmán, María E. (Hrsg.)
TitelCreating classroom communities of learning.
International case studies and perspectives.
QuelleBristol u.a.: Multilingual Matters (2009), XIV, 201 S.Verfügbarkeit 
ReiheNew perspectives on language and education
BeigabenTabellen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-84769-112-9; 978-1-84769-112-5
SchlagwörterSozialisation; Schulsystem; Klassenraum; Schulklasse; Grundschule; Sekundarschule; Interkulturalität; Unterrichtsinhalt; Unterrichtsprozess; Englischunterricht; Bilingualismus; Internationaler Vergleich; Fallbeispiel; Afrika; Asien; Australien; Brunei Darussalam; Europa; Großbritannien; Japan; Kanada; Malaysia; Neuseeland; Nordamerika; Taiwan; USA
AbstractThis is a collection of nine case studies of teachers and young learners in countries as widely separated as USA, Japan and Australia. In each chapter, classroom interaction is interpreted by different authors to illustrate how teachers and their students verbally co-construct culturally appropriate learning attitudes and behaviours. The collection reveals not only similarities and differences across cultural divides, but also how different perspectives can provide alternative and rich interpretations of teaching and learning. The case studies in this book are based on transcripts of classroom interaction in nine different countries. In each chapter, the first author explains the specific context and through a theoretical and/or experiential perspective interprets the transcript data. The data are then re-interpreted by other authors in the book, illustrating the complexity and richness of interpretation and creating a dialogue among the book's contributors. At the end of each chapter, readers are invited to join in the conversation by providing their own interpretations of other transcript data from the same context. The book will be useful for student teachers or practising professionals, as well as all educators interested in exploratory classroom research. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: