Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Visser, Jan (Hrsg.); Visser-Valfrey, Muriel (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Learners in a changing learning landscape. Reflections from a dialogue on new roles and expectations. 1. ed. |
Quelle | Berlin: Springer Netherland (2008), XII, 302 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | Lifelong Learning Book Series. 13 |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-4020-8298-3; 978-1-4020-8298-6; 978-1-4020-8299-3 |
DOI | 10.1007/978-1-4020-8299-3 |
Schlagwörter | Medienkompetenz; Mediennutzung; Bildungspolitik; Lehrer; Lernbedingungen; Lernen; Lernprozess; Lernumgebung; Lernmethode; Computerunterstützter Unterricht; Interaktives Lernen; Virtuelles Klassenzimmer; Hochschulbildung; Fernunterricht; E-Learning; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Effektivität; Qualität; Internet; Online |
Abstract | This book is about changes in learning and instruction and implications for learners, teachers, designers and policy makers. Many of the relevant changes are related to new technologies and developing views of how, when, where and why people manage to learn different kind of things more or less effectively. Today's learners face constant change. Adaptive learner expertise is key to their survival on a learning journey that lasts a lifetime. This requires new thinking of all actors in the learning environmental. The fundamental process trough which this book was created is an extended in-depth dialogue among researchers, lifelong learners, educators, and thinkers. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/1 |