Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enClarebout, Geraldine; Horz, Holger; Schotz, Wolfgang; Elen, Jan
TitelTo embed or not to embed, that's the question.
QuelleAus: Zumbach, Jörg (Hrsg.); Schwartz, Neil (Hrsg.); Seufert, Tina (Hrsg.); Kester, Liesbeth (Hrsg.): Beyond knowledge: the legacy of competence. Meaningful computer-based learning environments. Dordrecht: Springer (2008) S. 249-256
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN1-4020-8826-4; 978-1-4020-8826-1
DOI10.1007/978-1-4020-8827-8_33
SchlagwörterSchule; Lernerfolg; Lernen; Lernforschung; Lernumgebung; Lernhilfe; Computerunterstützter Unterricht; Lernmittel; Universität
AbstractThe phenomenon of sub optimal or no use of support device has been recognized in literature. One of the assumptions is that learners' self regulation skills are related to making optimal choices in learning environments, i.e. choices that are beneficial for their learning. In this contribution it is investigated whether embedding support devices may provide a solution to the sub optimal or no use of support devices and whether this is related to learners' self regulation skills. Sixty students participated, randomly divided in a condition where the use of support devices was obligatory (embedded) and a condition where the use of support device was optional (non-embedded). Results reveal that in the embedded group, students used more and spent proportionally more time on the use of support devices. The quality of use differed only for one support device, in favor of the non-embedded group. No effects could be found for self-regulation. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: