Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJiang, Lai; Elen, Jan; Clarebout, Geraldine
TitelLearner variables, tool-usage behaviour and performance in an open learning environment.
QuelleAus: Zumbach, Jörg (Hrsg.); Schwartz, Neil (Hrsg.); Seufert, Tina (Hrsg.); Kester, Liesbeth (Hrsg.): Beyond knowledge: the legacy of competence. Meaningful computer-based learning environments. Dordrecht: Springer (2008) S. 257-266
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN1-4020-8826-4; 978-1-4020-8826-1
DOI10.1007/978-1-4020-8827-8_34
SchlagwörterLernpsychologie; Schule; Lehrer; Schüler; Lernerfolg; Lernen; Lernumgebung; Experiment; Lernhilfe; Computerunterstützter Unterricht; Lehrmittel; Lernmittel; Unterrichtsmedien; E-Learning; Analyse; Qualität
AbstractAn in-depth understanding of the interaction between students and open learning environments (e.g., tool-usage behaviour) is essential for the design of such learning environments. As insight in tool use becomes of particular interest with the use of open learning environments, the current study investigates how the variation in the quantitative aspect of tool use is related to prior knowledge and goal orientation and how this variation affects performance. Tool-use data were extracted from log file data collected in an open-ended learning environment. Results revealed the hypothesized relationships between tool-usage behaviour (the proportion of time spent on tools) and performance. In order to have a more thorough understanding of the relationships between learner variables, tool-usage behaviour and learning outcomes, log-file data may need to be complemented with direct observations to acknowledge the qualitative aspects of the tool-usage behaviour (i.e., mixed method approach). (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: