Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKoch, Babette; Seufert, Tina; Brünken, Roland
TitelOne more expertise reversal effect in an instructional design to foster coherence formation.
QuelleAus: Zumbach, Jörg (Hrsg.); Schwartz, Neil (Hrsg.); Seufert, Tina (Hrsg.); Kester, Liesbeth (Hrsg.): Beyond knowledge: the legacy of competence. Meaningful computer-based learning environments. Dordrecht: Springer (2008) S. 207-215
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN1-4020-8826-4; 978-1-4020-8826-1
DOI10.1007/978-1-4020-8827-8_29
SchlagwörterIndividualität; Multimedia; Lernbedingungen; Lernen; Lernforschung; Lernumgebung; Computerunterstützter Unterricht; E-Learning
AbstractThe present study is in line with recently published studies about instructional means to foster germane cognitive load in a multimedia learning situation. It focuses on the effectiveness of verbally presented semantic support for coherence formation. As it is already confirmed that support for coherence formation can foster knowledge acquisition, the question arises if individual differences moderate this effect. Prior knowledge turned out to be a critical individual factor: an expertise reversal effect for transfer performance underpins that supporting instructional means does not necessarily foster the learning outcome. In contrast to low-knowledge learners who benefited from the support, high-knowledge learners were slightly hindered, accompanied by a comparable medium level of cognitive load. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: