Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEichelmann, Anja; Narciss, Susanne; Faulhaber, Arndt; Melis, Erica
TitelAnalyzing computer-based fraction tasks on the basis of a two-dimensional view of mathematics competences.
QuelleAus: Zumbach, Jörg (Hrsg.); Schwartz, Neil (Hrsg.); Seufert, Tina (Hrsg.); Kester, Liesbeth (Hrsg.): Beyond knowledge: the legacy of competence. Meaningful computer-based learning environments. Dordrecht: Springer (2008) S. 125-134
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN1-4020-8826-4; 978-1-4020-8826-1
DOI10.1007/978-1-4020-8827-8_19
SchlagwörterKompetenz; Kognitive Kompetenz; Problemlösen; Lernen; Wissenserwerb; Didaktische Analyse; Computerunterstützter Unterricht; Unterricht; Mathematikunterricht; E-Learning
AbstractEven though in mathematics education the discussion and description of competences is more advanced than in other fields of knowledge, many of these descriptions do not provide enough detail for guiding the analysis and design of (computer-based) learning tasks. Therefore, the purposes of the present study are to a) develop a two-dimensional conceptualization of fraction competences, and b) evaluate the developed competence-framework through an empirical task analysis of a set of computer-based fraction tasks. The results of this task analysis revealed that for 76.3% of the 173 tasks, a clear competence assignment was possible. Furthermore, the authors found that in this set of tasks, the cognitive processes associated with mere algorithmic calculation and formula manipulation are much more frequently addressed than complex cognitive processes (i.e. communicate, model). Future research and practice in designing computer-based fraction tasks should thus focus on developing and investigating tasks addressing these complex processes. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: