Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKopp, Birgitta; Schulze, Elvira; Mandl, Heinz
TitelWhich design principles influence acceptance and motivation in professional e-learning?
QuelleAus: Zumbach, Jörg (Hrsg.); Schwartz, Neil (Hrsg.); Seufert, Tina (Hrsg.); Kester, Liesbeth (Hrsg.): Beyond knowledge: the legacy of competence. Meaningful computer-based learning environments. Dordrecht: Springer (2008) S. 83-92
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN1-4020-8826-4; 978-1-4020-8826-1
DOI10.1007/978-1-4020-8827-8_12
SchlagwörterMediendidaktik; Lernbedingungen; Lernforschung; Lernumgebung; Experiment; E-Learning; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Einflussfaktor; Gestaltungsform
AbstractE-learning is commonly offered in the context of further education. However, employees often do not use the e-learning in the intended way, either because they do not accept it or are not motivated to learn with it. As learning success depends on these two factors, this research focused on determining how different design principles influence acceptance and motivation. Medical sales representatives (n=117) were asked to complete a questionnaire concerning didactical, medial and technical design principles of the e-learning environment in which they worked, as well as their acceptance and motivation. Results showed that didactical and medial design principles specifically influenced acceptance and motivation. These results indicate that the didactical and the medial design are crucial factors for e-learning to achieve acceptance by and motivation of its users. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: