Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enClarebout, Geraldine; Coens, Joke; Elen, Jan
TitelThe use of iPods in education.
The case of multi-tasking.
QuelleAus: Zumbach, Jörg (Hrsg.); Schwartz, Neil (Hrsg.); Seufert, Tina (Hrsg.); Kester, Liesbeth (Hrsg.): Beyond knowledge: the legacy of competence. Meaningful computer-based learning environments. Dordrecht: Springer (2008) S. 75-82
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN1-4020-8826-4; 978-1-4020-8826-1
DOI10.1007/978-1-4020-8827-8_11
SchlagwörterBeeinflussung; Konzentration (Psy); Lernpsychologie; Lernerfolg; Lernbedingungen; Lernforschung; Lernumgebung; Experiment; Auditives Medium; Soziale Software; E-Learning
AbstractDifferent authors indicate that the use of iPods in education provides the benefit for students to learn when and where they want. They can learn while even perform another activity such as fitness, taking the train, etc. In short, they can become mobile learners. However, empirical evidence is missing on whether this is indeed beneficial for learners and what the consequences are of this multi-tasking on learning. In this contribution, three empirical studies are reported that address the influence of a second task while learning from an iPod. Results show that in the first two studies, the control group outperformed the experimental group, suggesting that the second task interfered with learning, while in the third study no differences were found. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: