Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenJimerson, Shane R. (Hrsg.); Burns, Matthew K. (Hrsg.); VanDerHeyden, Amanda M. (Hrsg.)
TitelHandbook of response to intervention.
The science and practice of assessment and intervention.
QuelleNew York, NY: Springer (2007), XXII, 456 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN0-387-49052-3; 978-0-387-49052-6
DOI10.1007/978-0-387-49053-3
SchlagwörterMethode; Methodologie; Validität; Problemlösen; Diagnostik; Psychometrie; Testtheorie; Testverfahren; Förderung; Kindergarten; Schule; Grundschule; Schülerleistung; Soziale Kompetenz; Soziales Verhalten; Lernbehinderung; Lernschwierigkeit; Beispiel; Leseschwäche; Messverfahren; Fallbeispiel; Handbuch; Implementierung; Integration; Intervention; Leistungsmessung; Modell; Praxisbericht; Prävention; USA
AbstractEducation professionals have traditionally relied on a wait-to-fail formula to identify and assist students experiencing academic difficulties. With the reauthorization of the Individuals with Disabilities Education Improvement Act, however, a unique early-identification tool - known as response to intervention (RTI) - now offers professionals the option of implementing a collaborative, problem-solving tool designed to ensure that all students achieve academic success. Until now, practitioners have had access to very few detailed descriptions of RTI methods and the effective role they can play in special education. The handbook fills this critical information gap. [...] more than 90 expert scholars and practitioners join together to provide a highly usable guide to the essentials of RTI assessment and identification as well as research-based interventions for improving students' reading, writing, oral, and math skills. Each chapter explores crucial issues, defines key concepts, and answers real-world questions regarding implementation, including such major topics as psychometric measurement within RTI, RTI and social behavior skills, the role of consultation in RTI, monitoring response to supplemental services, using technology to facilitate RTI, RTI and transition planning, lessons learned from RTI programs around the country. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: