Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMullis, Ina V.S.; Martin, Michael O.; Foy, Pierre; Olson, John F.; Erberber, Ebru; Galia, Joseph; Preuschoff, Corinna
TitelTIMSS 2007 international science report.
Findings from IEA's trends in international mathematics and science study at the fourth and eighth grades.
QuelleChestnut Hill, Mass.: IEA, TIMSS & PIRLS (2008), 497 S.Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-889938-49-1
SchlagwörterTIMSS (Third International Mathematics and Science Study); Vergleichsuntersuchung; Einstellung (Psy); Kognitiver Prozess; Schule; Schuljahr 04; Schuljahr 08; Lehrer; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Curriculum; Unterrichtsinhalt; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Benchmarking; Internationaler Vergleich; Einflussfaktor; Alberta; Algerien; Armenien; Australien; Bahrain; Baskenland; Bosnien-Herzegowina; Botswana; Bulgarien; Deutschland; Dubai; Dänemark; El Salvador; England; Georgien; Ghana; Hongkong; Indonesien; Iran; Israel; Italien; Japan; Jemen; Jordanien; Kanada; Kasachstan; Katar; Kolumbien; Korea, Republik; Kuwait; Lettland; Libanon; Litauen; Malaysia; Malta; Massachusetts; Minnesota; Mongolei; Neuseeland; Niederlande; Norwegen; Oman; Ontario; Palästina; Québec; Rumänien; Russland; Saudi-Arabien; Schottland; Schweden; Serbien; Singapur; Slowakei; Slowenien; Syrien; Taiwan; Thailand; Tschechische Republik; Tunesien; Türkei; USA; Ukraine; Ungarn; Zypern; Ägypten; Österreich
AbstractThe Science Report summarizes fourth- and eighth-grade students' science achievement in each of the 59 participating countries and 8 benchmarking participants, and describes the educational contexts for science instruction. It includes trends in science achievement over time for participants in previous TIMSS assessments in 1995, 1999, and 2003, as well as student performance at the TIMSS International Benchmarks. Achievement results also are presented for science content and cognitive domains. The Science Report presents a rich array of information about students' backgrounds and attitudes toward science; the science curriculum; teachers' education and training; classroom characteristics and activities; and school contexts for science learning and instruction. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: