Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMullis, Ina V.S.; Martin, Michael O.; Foy, Pierre
Sonst. PersonenOlson, John F. (Mitarb.); Preuschoff, Corinna (Mitarb.); Galia, Joseph (Mitarb.); Arora, Alka (Mitarb.); Erberber, Ebru (Mitarb.)
TitelTIMSS 2007 international mathematics report.
Findings from IEA's trends in international mathematics and science study at the fourth and eighth grades.
QuelleChestnut Hill, Mass.: IEA, TIMSS & PIRLS (2008), 473 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN1-889938-48-3
SchlagwörterTIMSS (Third International Mathematics and Science Study); Vergleichsuntersuchung; Einstellung (Psy); Kognitiver Prozess; Schule; Schuljahr 04; Schuljahr 08; Lehrer; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Curriculum; Unterrichtsinhalt; Unterricht; Mathematik; Mathematikunterricht; Benchmarking; Internationaler Vergleich; Einflussfaktor; Alberta; Algerien; Armenien; Australien; Bahrain; Baskenland; Bosnien-Herzegowina; Botswana; Bulgarien; Deutschland; Dubai; Dänemark; El Salvador; England; Georgien; Ghana; Hongkong; Indonesien; Iran; Israel; Italien; Japan; Jemen; Jordanien; Kanada; Kasachstan; Katar; Kolumbien; Korea, Republik; Kuwait; Lettland; Libanon; Litauen; Malaysia; Malta; Massachusetts; Minnesota; Mongolei; Neuseeland; Niederlande; Norwegen; Oman; Ontario; Palästina; Québec; Rumänien; Russland; Saudi-Arabien; Schottland; Schweden; Serbien; Singapur; Slowakei; Slowenien; Syrien; Taiwan; Thailand; Tschechische Republik; Tunesien; Türkei; USA; Ukraine; Ungarn; Zypern; Ägypten; Österreich
AbstractThe Mathematics Report summarizes fourth- and eighth-grade students' mathematics achievement in each of the 59 participating countries and 8 benchmarking participants, and describes the educational contexts for mathematics instruction. It includes trends in mathematics achievement over time for participants in previous TIMSS assessments in 1995, 1999, and 2003, as well as student performance at the TIMSS International Benchmarks. Achievement results also are presented for mathematics content and cognitive domains. The Mathematics Report presents a rich array of information about students' backgrounds and attitudes toward mathematics; the mathematics curriculum; teachers' education and training; classroom characteristics and activities; and school contexts for mathematics learning and instruction. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: