Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Smith, M. Cecil (Hrsg.); DeFrates-Densch, Nancy (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Handbook of research on adult learning and development. 1. publ. |
Quelle | New York, NY u.a.: Routledge (2009), XXII, 809 S. |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-8058-5819-9; 978-0-8058-5819-8 |
Schlagwörter | Kompetenz; Forschung; Forschungsdesign; Gesellschaft; Bindung; Kognition; Kognitive Entwicklung; Persönlichkeitsentwicklung; Problemlösen; Zwischenmenschliche Beziehung; Geschlechtsspezifische Sozialisation; Ehe; Familienbeziehungen; Hyperaktivität; Informelles Lernen; Lernen; Gehirn; Lesefertigkeit; Mitwirkung; Religion; Spiritualität; Homosexualität; Berufslaufbahn; Altern; Entwicklung; Handbuch; Theorie; Alter Mensch; Erwachsener; Junger Erwachsener; Bronfenbrenner, Urie; Erikson, Erik Homburger; USA |
Abstract | [The handbook] analyzes, integrates, and summarizes theoretical advances and research findings on adult development and learning - a rapidly growing field reflecting demographic shifts toward an aging population in Western societies. Featuring contributions from prominent scholars across diverse disciplinary fields (education, developmental psychology, public policy, gerontology, neurology, public health, sociology, family studies, and adult education), the volume is organized around six themes: 1. theoretical perspectives on adult development and learning; 2. research methods in adult development; 3. research on adult development; 4. research on adult learning; 5. aging and gerontological research; 6. policy perspectives on aging. (DIPF/Verlag). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/3 |