Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inIreson, Judith
TitelLearners, learning and educational activity.
1. publ.
QuelleLondon u.a.: Routledge (2008), X, 164 S.Verfügbarkeit 
ReiheFoundations and futures of education
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. 148-161
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Klappentext
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-415-41406-7; 0-415-41407-5; 978-0-415-41406-7; 978-0-415-41407-4
SchlagwörterKultur; Fertigkeit; Kognitiver Prozess; Lernpsychologie; Schule; Lehrer; Schüler; Interaktion; Fachwissen; Lernen; Lerntheorie; Lernumgebung; Motivation; Wissenserwerb; Lernmethode; Lernziel; Soziokulturelle Bedingung; Intervention; Erwachsener; Großbritannien; USA
AbstractThe central idea in the book is that learning in schools and other educational settings is best understood by paying attention to both individual learners and the educational contexts in which learning takes place. Taking a broad educational perspective, the author explores a variety of settings - including homes and families as well as classrooms, schools and colleges - to see how they promote learning and encourage different learning outcomes. The book provides an accessible introduction to new ideas and recent developments in psychology and socio-cultural perspectives. It reviews advances in selected topics that are especially relevant for teachers and other educators, including: learner's conceptions of the nature of learning; the development of advanced levels of learning and thinking; the role of motivation and self-regulation in learning; how learning and thinking relate to social and cultural contexts; the ways in which these contexts influence interactions between teachers and learners. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: