Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMiller, Thomas W. (Hrsg.)
TitelSchool Violence and Primary Prevention.
1. ed.
QuelleNew York, NY: Springer New York (2008), 400 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN0-387-75660-4; 978-0-387-75660-8
DOI10.1007/978-0-387-77119-9
SchlagwörterAggression; Dissozialität; Gewalt; Konflikt; Konflikttraining; Problemlösen; Verhalten; Familie; Eltern; Erziehungsfehler; Schule; Lehrer; Schüler; Mobbing; Einstufung; Sexuelle Belästigung; Mediationsverfahren; Aufsatzsammlung; Intervention; Prävention; Risiko; Sicherheit; Strategie; Jugendlicher; Schulpsychologe; Straftäter; USA
AbstractParalleling the public concern generated by high-profile school shootings and the growing dialogue about bullying, professionals in school and public health settings need effective strategies for preventing violence, treating victims, and assessing at-risk children. In School Violence and Primary Prevention, more than three dozen clinicians, counselors, educators, and researchers provide readers with multiple levels of understanding on the subject: the scope of school violence, possible roles of the home environment, and the contexts of child/teen/school culture. Various forms of student aggression and antisocial behavior - from bullying to sexual harassment to mass shootings (including the Virginia Tech massacre) - are discussed in depth, and the book evenly balances theoretical knowledge with practical applications from elementary school to college. Among the topics covered: School-based prevention strategies, from character education to the Bully Free Program, developmental, trauma, and neurobiological perspectives on school violence, sociocultural and cross-cultural approaches to prevention, threat and risk assessment in individuals and schools, the roles of teachers and mental health personnel in prevention and intervention, rarely explored areas including cliques, cults, body image issues, and the impact of violence on perpetrators. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: