Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCrawford, Glenda Beamon
TitelDifferentiation for the adolescent learner.
Accommodating brain development, language, literacy, and special needs.
QuelleThousand Oaks, Calif.: Corwin Press (2008), IX, 173 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 160-167
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-4129-4053-2; 978-1-4129-4053-5
SchlagwörterHochbegabung; Kognitive Entwicklung; Metakognition; Soziale Interaktion; Schüler; Lernen; Lernumgebung; Lernschwierigkeit; Curriculum; Differenzierung; Unterricht; Hirnforschung; Englisch als Zweitsprache; Entwicklung; Heterogenität; Gruppe (Soz); Jugendlicher; USA
AbstractThe changes and complexities of the adolescent mind bring unique challenges as well as opportunities to the classroom. This valuable resource for student-centered teaching provides keys to curriculum design, instruction, and assessment within the context of a developmentally appropriate, differentiated approach. Translating the latest brain research into practical classroom strategies, the author focuses on the adolescent learner and outlines brain-compatible instructional strategies applicable to all students, including English Language Learners, gifted populations, and others with special needs. Readers will encounter a six-point differentiated model based on adolescents' need for personal connection, appropriate intellectual challenge, emotional engagement, guided social interaction, metacognitive development, and a supportive learning environment. The guide also equips teachers with ready-to-use tips, tools, and resources, including: ways to capitalize on technology to enhance differentiated instruction; brain-friendly strategies grounded in current neuroscience research and universal design for learning (UDL); straightforward explanations on how changes in adolescent brain structure impact learning; techniques to create and manage a classroom environment aligned with adolescents' specific developmental needs. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: