Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNitta, Keith A.
TitelThe politics of structural education reform.
1. publ.
QuelleNew York u.a.: Routledge (2008), XIV, 235 S.Verfügbarkeit 
ReiheRoutledge research in education
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 226-229
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Verlagsangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-415-96250-1; 978-0-415-96250-6
SchlagwörterBildung für alle; Zukunftsorientierung; Evaluation; Vergleichsuntersuchung; Bildungsstandards; Bildungssystem; Bildungspolitik; Bildungsreform; Schulsystem; Curriculum; Programm; Elite; Politisches Verhalten; Finanzierung; Globalisierung; Hochschulreform; Fallbeispiel; Tradition; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Asien; Deutschland; Europa; Frankreich; Großbritannien; Japan; Lateinamerika; Nordamerika; Skandinavien; USA
AbstractThis book examines recent restructuring episodes in both the U.S. and Japanese educational systems and reveals a similar politics of structural education reform that is driven by symbolic action and bureaucratic turf wars, which has ultimately hindered educational improvement in both countries. Education policymaking is traditionally seen as a domestic political process. The job of deciding where students will be educated, what they will be taught, who will teach them, and how it will be paid for clearly rests with some mix of district, state, and national policymakers. This book seeks to show how global trends have produced similar changes to very different educational systems in the United States and Japan. Despite different historical development, social norms, and institutional structures, the U.S. and Japanese education systems have been restructured over the past dozen years, not just incrementally but in ways that have transformed traditional power arrangements. Based on 124 interviews, this book examines two restructuring episodes in U.S. education and two restructuring episodes in Japanese education. The four episodes reveal a similar politics of structural education reform that is driven by symbolic action and bureaucratic turf wars, which has ultimately hindered educational improvement in both countries. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: