Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMullis, Ina V.S.; Martin, Michael O.; Foy, Pierre
InstitutionInternational Association for the Evaluation of Educational Achievement
TitelIEA's TIMSS 2003 international report on achievement in the mathematics cognitive domains.
Findings from a developmental project.
QuelleChestnut Hill, Mass.: International Study Center (2005), 112 S.Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. 63
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-889938-38-6
SchlagwörterWissen; TIMSS (Third International Mathematics and Science Study); Vergleichsuntersuchung; Kognitive Kompetenz; Problemlösen; Verstehen; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Schuljahr 04; Schuljahr 08; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Mathematik; Logik; Umsetzung; Armenien; Australien; Bahrain; Baskenland; Belgien; Botswana; Bulgarien; Chile; England; Estland; Ghana; Hongkong; Indonesien; Iran; Israel; Italien; Japan; Jordanien; Kanada; Korea, Republik; Lettland; Libanon; Litauen; Malaysia; Marokko; Moldau (Republik); Neuseeland; Niederlande; Nordmazedonien; Norwegen; Palästina; Philippinen; Rumänien; Russland; Saudi-Arabien; Schottland; Schweden; Serbien; Singapur; Slowakei; Slowenien; Südafrika (Staat); Taiwan; Tunesien; USA; Ungarn; Zypern; Ägypten
AbstractConsistent with the growing practice of reporting achievement in various cognitive areas, countries participating in TIMSS ... have expressed a need for comparative information about how students perform in the cognitive domains. To provide enhanced information from TIMSS 2003 and facilitate planning for TIMSS 2007, a number of participating countries supported a developmental project for IEA's TIMSS & PIRLS International Study Center to examine mathematics achievement by cognitive domains. ... The first domain, 'knowing facts, procedures, and concepts', covers what the student needs to know, while the second, 'applying knowledge and conceptual understanding', focuses on the ability of the student to apply what he or she knows to solve routine problems or answer questions. The third domain, 'reasoning', goes beyond the solution of routine problems to encompass unfamiliar situations, complex contexts, and multi-step problems. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: