Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKlebl, Michael; Lukosch, Stephan
TitelFacilitating Audio-based Collaborative Storytelling for Informal Knowledge Management.
QuelleAus: Groupware: Design, Implementation, and Use. 14th International Workshop, CRIWG 2008, Omaha, NE, USA, September 14-18, 2008, Revised Selected Papers. (2008) S. 1-14
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-540-92830-0
DOI10.1007/978-3-540-92831-7
SchlagwörterBildungsforschung; Medienpädagogik; Auditives Medium; Erzählen; Hörbuch
AbstractThe increased demand for audio books and the rise of podcasting indicate a comeback of listening. On this basis, audio-based collaborative storytelling functionalises the act of telling stories in groups. In this paper we identify the requirements for informal knowledge management by means of audio-based collaborative storytelling. After reviewing the state of the art, we present our solution which addresses these requirements and supports a process for audio-based collaborative storytelling. Our solution consists of a storytelling client application which supports nomadic work as well as a web portal which aims at building a storytelling community. We present the storytelling client application and the web portal along our process of collecting, structuring, linking and using audio clips, and finish with a report on first experiences and an outlook on future advancements. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2009/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: