Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenHarlen, Wynne (Hrsg.)
TitelStudent assessment and testing. 1.
1. publ.
QuelleLos Angeles u.a.: Sage (2008), XVII, 384 S.Verfügbarkeit 
ReiheSAGE library of educational thought and practice
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-84787-047-3; 978-1-84787-047-6
SchlagwörterWissen; Methode; Postmoderne; Test; Schule; Schulsystem; Lehrer; Schüler; Leistungsbeurteilung; Interesse; Lernen; Lernumgebung; Motivation; Soziokulturelle Bedingung; Bewertung; Entwicklung; Leistungsmessung; Theorie; USA
Abstract[This book is part of a four volume set that] brings together key articles from the literature providing theoretical discussion and reporting research in student assessment throughout the range from pre-school to post-school education. The range of purposes, procedures, policies and properties of assessment are covered in the four volumes. The articles cover issues and practices of wide general application to provide an unparalleled resource. Volume 1, Assessment Roles and Purposes, focuses on the role that assessment and testing can take in education. It includes some key articles on a major theme of the 1990s and early 21st century, that of using assessment to help teaching and learning, and on how assessment for this use may or may not be related to other uses, such as for reporting on learning. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: